loading...
همیار پلاس
تبلیغات
تیربارچی بازدید : 589 دوشنبه 10 شهریور 1393 نظرات (0)

عصر یکشنبه هفته گذشته شاهد خبری در کشور بودیم که موجب خوشحالی و دلگرمی مردم و نگرانی و زبونی سردمداران کفر  جهانی گردید. نیروی هوا و فضای سپاه همیشه سرافراز انقلاب اسلامی در اقدامی مقتدرانه و قاطع هواپیمای فوق پیشرفته بدون سرنشین رادار گریز رژیم غاصب صهیونیستی را توسط سامانه پدافندی خود درنزدیکی های تاسیسات هسته ای نطنز منهدم نموده و بار دیگر اقتدار و قدرت سپاه در شکار پرنده های مزاحم که قصد ماجراجویی و جاسوسی در آسمان میهن اسلامیمان را دارند به رخ جهانیان کشید.باید گفت این اولین بار نبود که پهباد های استکبار در ایران زمینگیر می شوند، بلکه این مدل یکی از پیشرفته ترین نمونه های پهباد بود که برای چندمین بار توسط سپاه شکار شد.اما نمی توان از این پیروزی شیرین و رویداد با اهمیت به سادگی گذر کرد و می توان آن را در ابعاد ذیل مورد بررسی قرار داد:


الف- نظامی و امنیتی

نام این هواپیما "هرمس"  می باشد که می توانددر شعاع 800 کیلومتری عملیات می‌کند و با یک بار سوخت گیری قادر است 1600 کیلومتر پرواز کندو ابعاد بال تا بال این پهپاد حدود 5.5 متر است.


  پهپاد «هرمس» قابلیت پرواز در تمامی شرایط آب و هوایی را نیز دارد و مجهز به سامانه‌های تیک‌آف و فرود خودکار است. حداکثر سرعت این پهپاد نیز بیش از 200 کیلومتر در ساعت است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، مقامات نظامی اسرائیل ، این هواپیما از جمله پیشرفته‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین رژیم‌صهیونیستی به شمار آمده و برای انجام عملیات‌های جاسوسی در ایران و دیگر کشورها، مناسب توصیف کرده‌اند. این پهپاد 2 دوربین دارد و قادر است با کیفیت بالا تصاویر را تهیه کند.اين پهپاد علاوه بر قابليت انجام ماموريت‌هاي شناسايي، قابليت‌هاي نظارت، هدايت آتش توپخانه، نظارت دريايي، ارزيابي خسارات وارده در جنگ و البته قابليت رزمي نيز دارد.يکي از مهمترين عمليات‌هاي هرمس، جنگ 33 روزه بود. در اين جنگ، صهيونيست‌ها به طور ميانگين با روزانه 20 هواپيماي بدون سرنشين هرمس، خاک لبنان و مواضع حزب‌ا... را رصد مي‌کردند.

با توجه به تشریح و تفصیل ویژگی های فوق پیشرفته این هواپیمای بدون سرنشین، انچه که باید به ان توجه شود اقتدار و قدرت بالای  سامانه های پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی توانمند انقلاب بعد از گذشت 26 سال از اتمام جنگ تحمیلی در سرنگونی این نوع هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته رادار گریزاسرائیل است و نمونه مشابه این هواپیما به نام آر کیو170 نیز با تلاش سربازان حضرت بقیه الله در نیروی هوا و فضای سپاه در سال 90 در منطقه طبس یزد به خاک نشسته شد. باید اضافه کرد که اگر پهپادهاي متخاصم قابليت کشف و شناسايي داشته باشند، توسط رادارهاي سامانه‌هاي موشکي پدافندي، رهگيري و سپس با موشک اين سامانه‌ها هدف قرار گرفته و منهدم مي شوند اما اگر سامانه‌هاي پدافندي نتوانند پهپاد را شناسايي کنند، بلافاصله بايد با جنگنده اين پهپاد را رهگيري و با موشک‌هاي هوا به هوا منهدم کرد، کاري که رژيم صهيونيستي در مورد پهپاد ايوب پس از ناکامي سامانه‌هاي راداري و موشکي در انهدام پهپاد ايراني‌الاصل، انجام داد. این اقدام سپاه در واقع مانور قدرت و اثبات ادعای خود در نبرد میدانی با استکبار است و قوای مسلح کشور ما که در سال های دفاع مقدس حتی برای تولید سیم خاردار محتاج بیگانگان بودند، امروز علی رغم تحریم های شدید به آنچنان پیشرفت عظیمی در سامانه های پیشرفته دفاعی و موشکی مکانیزه دست یافته اند که پهباد رادار گریز فوق پیشرفته را در ارتفاع 45000 پا منهدم می نمایند ؛ و به استکبار این پیام را می رساند که صحبت های مقامات نظامی و بلند پایه کشورمان مبنی بربمباران و نابودی تل آویو و حیفا یک ادعای صرف نیست بلکه در عمل یک واقعیت عینی برای سردمداران کفر عالم می باشد.

به گفته سردار حاجی زاده این پرنده مزاحم از لحظه ورود به اسمان کشورمان توسط سامانه های پدافندی هوا و فضای سپاه رصد و شناسایی شد و علی رغم ادعای پوچ برخی خبرگزاری های صهیونیستی مبنی بر عدم ردیابی این هواپیما، این پهباد از لحظه ورود به آسمان ایران شناسایی و مورد هدف قرار گرفت و بنا به اذعان فرمانده نیروی هوا فضا هدف سپاه از این تعلل و وقت کشی، فرصت دادن برای مشخص شدن اهداف و ماموریت های این پهباد در خاک کشورمان بود. به عبارت دیگر پهباد هرمس باید تا ان اندازه تعقیب شود تا مشخص شود قصد ورود به چه منطقه ای را دارد و ماموریت ان در آسمان کشور اسلامیمان چیست؛ که با ورود به منطقه پرواز ممنوع نطنز بار دیگر مشخص شد اسرائیل در منطقه ماموریتی جز جاسوسی و ماجراجویی و نقض قوانین کشورها ندارد. سردار حاجی زاده نیز طی اظهار نظری اذعان داشت بخشی از این هواپیما سالم است و توسط متخصصین هوا و فضای سپاه در حال تجزیه و تحلیل و تخلیه اطلاعات می باشد که شاید در اینده ای نزدیک شاهد برخی افشاگری و پرده برداری از چهره واقعی استکبار باشیم.

در همین راستا برخی موضع گیری ها و تحلیل های خبرگزاری های صهیونیستی قابل توجه می باشد و موید دستپاچگی و دلهره سردمداران این رژیم سفاک پس از انهدام این هواپیماست به طوریکه نشریه کوارتز در مقاله ای نوشت: دسترسی ایران به فناوری سنگین داخل این پهباد احتمالا موجب نگرانی شدید تل آویو خواهد شد؛ اما در واقع اسرائیل هم از قدرت بالای دفاعی کشورمان در منطقه و هم از تخلیه اطلاعات افشاگرانه داخل پهباد احساس نگرانی دارد. به عبارتی دیگر این رخداد پیام مهمی را به مستضعفین جهان داد که تجهیزات نظامی اسرائیل علی رغم یاوه گویی های و ادعای سران آن چندان هم قوی نبوده و در مقیاس منطقه ای قابل نبرد با جمهوری اسلامی نمی باشد و گنبد آهنین مورد ادعای سران رژیم غاصب صهیونیستی خیلی ضربه پذیر بوده و حتی موشک های ابتدایی مقاومت نیز قابلیت نفوذ در آن را دارند و بیشتر شبیه گنبد پوشالی است. اما سپر دفاعی کشورمان با همت نیروهای نظامی به ویژه سپاه پاسداران در چند سال اخیر آن چنان مقاوم و نفوذ ناپذیر شده است که حتی پیشرفته ترین تجهیزات نظامی اسرائیل را رصد کرده و منهدم می نماید.

ب- سیاسی و دیپلماتیک

مشارکت آمریکا در این اقدام محرز است و این موضوع در ادامه سیاست های خبیثانه این کشور در حمایت  از اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در منطقه است که مثال بارز آن این روزها در غزه تکرارشد. سران دموکرات کاخ سفید با حمایت وقیحانه از تجاوزات وحشیانه صهیونیست ها به نوار غزه، این روزها بر موقعیت خودبرتربینی و غرور کاذب صهیونیست ها افزوده اند، تا آنجا که گمان می کنند می توانند در هیاهوی نا آرامی های منطقه اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

صهیونیست ها طی سال های قبل تبلیغات گسترده ای جهت ترغیب آمریکا به حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران داشتند و حتی زمانی ادعا کردند که خود مستقیما وارد عمل خواهند شد، اما ضمن این که هر بار با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی مواجه می شدند، سران کاخ سفید نیز توجهی به این هیاهو نمی کردند، اما چه شده که این بار به خود اجازه دادند وارد حریم هوایی کشورمان شوند؟

به نظر می رسد علت این امر در همان غرور بی پایه و جسور شدن صهیونیست ها در اثر حمایت قاطع آمریکا از آنان در جنگ غزه ریشه دارد. آمریکائی ها با حمایت بی پرده از رژیم اسرائیل در جنگ با غزه، بار دیگر  قلاده "سگ هار منطقه ای" خود را رها کرده و نمی دانند که این کار بیش از هر چیزی به ضرر خود آنان تمام خواهد شد.

پهپاد جاسوسی صهیونیست ها از عرشه ناو آمریکایی بلند شده و این به معنای دستور گرفتن ناو آمریکایی از فرماندهان ارتشی خود که تحت دستور اوباما، رئیس جمهور آمریکا و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور هستند، می باشد. این اقدام آمریکائی - اسرائیلی تا حدی شبیه است به حمله ناو وینسنس آمریکا به ایرباس ایرانی در سال 1367، که در زمان ریاست جمهوری ریگان جمهوری خواه رخ داد، فقط تفاوت این است که این بار آمریکائی ها مستقیما موشک شلیک نکرده، بلکه عرشه خود را برای پرواز هواپیمای جاسوسی صهیونیستی و تجاوز به حریم ایران آماده کرده اند. شباهت بزرگ و قابل توجه این است که دموکرات ها و جمهوری خواهان زمانی که به زعم خود وضعیت را مناسب بدانند از اقدامات غافلگیر کننده علیه جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی کنند.

با این توضیح مردم ایران و منطقه بیش از هر زمانی به ماهیت دغل کارانه سران دموکرات آمریکا پی می برند. دیدگاه رایج این است که دموکرات ها با اقدامات نرم و نیمه سخت علیه جمهوری اسلامی وارد عمل می شوند و جمهوری خواهان با اقدامات سخت؛ اما جنگ غزه و تجاوز پهپاد صهیونیستی آشکار می سازد که اوباما به شکل ناشیانه ای از عملیات سخت نیز حمایت می کند.

حمایت و بلکه مشارکت آمریکا در تجاوز پهپاد صهیونیستی، راه دشواری پیش روی اوباما و همراهان وی قرار می دهد. پیام این اقدام آمریکا این است که سران دموکرات کاخ سفید برخلاف تبلیغات گسترده خواهان رسیدن به توافق جامع هسته ای نیستند و به هر بهانه ای می خواهند زیر پای آن را خالی کرده و دست آخر آن را به بن بست بکشانند. تیم دیپلماسی کشورمان به ریاست آقای ظریف، ماهها توان و انرژی خود را جهت دستیابی به توافق نهایی ژنو به کار بسته و تمام اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده اند، تا جائی که آژانس انرژی اتمی روز گذشته در بیانیه ای که بعد از سفر آمانو صادر کرد، تصریح نمود که « ایران به اجرای تعهدات خود در چارچوب توافق مقدماتی هسته ای که اواخر سال گذشته میلادی (سوم آذر 92) به دست آمده ادامه می دهد.» در ادامه این بیانیه به جزئیات اجرای این تعهدات توسط ایران پرداخته شده است.

 با وجود این همکاری ها، ضمن این که مذاکره کنندگان آمریکایی به ریاست خانم وندی شرمن، همواره تمام اقدامات خود در مذاکره با ایران را به نزد صهیونیست ها برده و ملاحظات آنان را وارد مذاکره می کنند، مشارکت آمریکائی ها در اقدام اخیر صهیونیست ها، بی اعتمادی نسبت به آنان را به اوج رسانده و آشکار می کند که کاخ سفید اهدافی خارج از بحث هسته ای را در فضای مذاکرات هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می کند. هدف برجسته و بارز آمریکا همانی است که اوباما به صراحت اعلام کرده و آن «جمع کردن پیچ و مهره های تأسیسات هسته ای ایران» است. تجاوز پهپاد جاسوسی اسرائیل نشان می دهد این هدف همچنان در رأس سیاست خارجی آمریکا در مواجه با برنامه هسته ای ایران قرار دارد و کاخ سفید خواهان رسیدن به توافق جامع ژنو نیست و مذاکرات هسته ای را تنها به مثابه پوششی جهت حمایت از اقدامات « سگ هار» خود در منطقه قرار داده است.

اسنادی در اختیار است که همکاری عربستان در ارسال این هواپیمارا اثبات می نماید ، به طوریکه بدون شک با توجه به بورد 1600 کیلومتری این هواپیما پرواز مستقیم از اسرائیل دور از عقل می باشد و به طورحتم عربستان در به پرواز درآمدن این هواپیما دست داشته است.بنابراین  اگر چنین موضوعی ثابت شود، آن جرم آشکاری است که قابل پیگیری در نهادهای حقوقی بین المللی است. چنین کشورهایی که خود از قدرت پاسخ گویی ایران مطلع هستند، از نجابت و حسن همجواری جمهوری اسلامی با خود سوء استفاده می کنند و در اقدامات ناشیانه آمریکا و صهیونیسم علیه جمهوری اسلامی و نیز محور مقاومت منطقه مشارکت می کنند. آیا برای آنان تضمینی وجود دارد که در صورت مواجه با پاسخ ایران و یا اوج گیری بحران های داخلی خود، روی کمک صهیونیست های ورشکسته حساب باز کنند؟

ج منطقه ای

نکته ای که در این میان باید مورد توجه قرار گیرد نقض حریم هوایی کشورمان توسط اسرائیل است بنابراین آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل بهتر اتست به جای نگرانی از پرونده هسته ای ایران نگران رژیم صهیونیستی در منطقه باشند و تصمیم جدی در خلع سلاح این رژیم سفاک را داشته باشند زیرا این چندمین بار است که حریم هوایی یک کشور توسط رژیم صهیونیستی نقض می شود. همچنین اسرائیل به جای خلع سلاح مقاومت در غزه باید فکری برای خلع سلاح خود بردارد زیرا تاکنون هیچ گونه نقض حریم کشوری از سوی جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی وجود نداشته سات..

همچنین نگرانی های اسرائیل بیستراز این بابت است که این اقدام مقتدرانه سپاه ممکن است در آینده این پیام را برای کشور های در حال بیداری اسلامی و مستضعف منطقه به همراه داشته باشد که با استقلا ل و خود کفایی و با روحیه استکبار ستیزی می توان به نقطه ای رسید که پیشرفته ترین پهباد های مستکبرین عالم را منهدم کرد و شکست ناپذیری تجهیزات نظامی اسرائیل یاوه گویی بیش نیست. به عبارت دیگر پیام این رویداد می تواند این باشد که با تکیه بر قدرت الهی و اعتماد به قدرت بومی خود می توان به چنان قدرتی رسید که قدرتمند ترین تجهیزات نظامی کشورهای مدعی را سرنگون نماییم.

در پایان یادآوری این نکته لازم است که این اقدام قاطع سپاه همچنان ادامه دارد و به گفته سردار سلامی جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسرائیل منتظر پاسخ کوبنده ایران در میدان باشد نه عرصه حقوقی و دیپلماتیک، هرچند پیگیری این پرونده از مجرای قانونی خود دردست پیگیری است.همچنین رژیم کودک کش صهیونیستی به جای ارتکاب چنین جرائمی برای دور نمودن افکار عمومی جهان از شکست مفتضحانه خود در مقابل گردان های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در غزه و ادعای شکست ناپذیری خود و یکه تازی خود در منطقه به فکر تخلیه سرزمین های اشغالی باشند و انتخاب حکومت در آن منطقه را با همه پرسی برعهده خود ساکنین فلسطین بگذارند.

برگرفته از بخش یادداشت های سیاسی پورتال صالحین 4 فجر

نوشته محسن ساقی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام. به همیار پلاس خوش امدید. دامنه اصلی: www.hamyarplus.ir دامنه کوتاه متصل: www.rzr.ir ایمیل:info@tirbar.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • سون هاست
  • میهن وب هاست
  • ایران سرور
  • قالب راست چین
  • آذر آنلاین هاست
  • آذر آنلاین
  • موسسه فرهنگی هنری صریر یزد (سرگرمی و بازی های فکری)
  • شبکه اعزام سخنران و استاد عمار یزد
  • نوشت افزار ایرانی اسلامی بهشت
  • فروشگاه آنلاین کتاب آسمان (پاتوق کتاب آسمان)
  • هاست نگار
  • فروشگاه لباس ایرانی اسلامی کساء یزد
  • تا شقایق...
  • تا شقایق...
  • شرکت دانش نگران
  • تا همیشه افتاب
  • ❤مَــטּ تِشنہ ے نگــ ـاه( ح س ے טּ ) م❤
  • دار الشهدا
  • اشک منتظران
  • خبرگزاری دفاع مقدس
  • نگارخانه ایرانی
  • عصر انتظار (بنر،پوستر و...)
  • شجره طیبه صالحین پایگاه حضرت ابوالفضل اهرستان
  • بجه های قلم
  • پــــارادوکـــس1
  • سایت ها و وبلاگ های لینکــ شده (دوستان)
  • پر از خالی...
  • پارادوکس paradox
  • حرم رضوی
  • ◄3چـــآدُرے حــآمـے جـَـلـیـلـے►
  • یــکی مراقــبه
  • ✔✔ سـنــــگـر مـجــٰــازی ✔✔
  • نقــاش فقیــر
  • دلتنگی برای او
  • خاطره
  • سه نقطه...
  • قول ســـدید
  • ●●● بـانـوی خـلـوت نـشیـن حـرم ●●●
  • مظهر زیبایی
  • جملات زیبا،عارفانه رسول طالبی
  • ★☆**★قبـــــیلـــه عــشـــقــــ★**☆★
  • بیاین انسان باشیم
  • منتظران مهدی
  • بسیجــی نتـرس
  • روح ســرد
  • ❤♡ وعـــ ـــده گــ ـــاه ♡❤
  • .•°°•.♥ صدراییان منتظر .•°°•.♥
  • صلی الله علیک یا اباعبدالله
  • منتظران ظهور
  • نازنین امـــام
  • چـــــــــــــادر خاکی
  • مدیریت مالی دانشگاه حائری میبد
  • ولایـــت فقیه
  • بصــیرت علوی
  • خطابه غدیر(سند حقانیت شیعه)
  • بچه های حـرم (هيئت جنةالحسين)
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    آیا از وب سایت راضی هستید؟
    ارتباط با تیــربــار مجــازی

    به همیار پلاس خوش آمدید!

    پست های الکترونیکی تارنما:

    info@hamyarplus.ir

    hamyarplus@gmail.ir

    آدرس اصلی ما:

    hamyarplus.ir

    دامنه کوتاه متصل:

    ww.rzr.ir

    ارتباط در تلگرام، سروش و ایتا:


    @hamyarplus


    https://eitaa.com/hamyarplus


    http://sapp.ir/hamyarplus


    ارسال پیام و نظرات و گزارشات



    آمار سایت
  • کل مطالب : 1137
  • کل نظرات : 744
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 264
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 455
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 5,317
  • بازدید سال : 42,994
  • بازدید کلی : 5,316,288
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات
    حرف دل شهدا..